Äitienpäivänä käytiin mun mummon luona. Mentiin sinne porukalla: mun vanhemmat ja me sisarukset perheineen. Lupasin (halusin) tehdä täytekakun. Tällainen siitä tuli...ei mennyt ihan niinkun olin kaavaillut...

Pohja täytteineen oli ihan ok, muistaakseni välissä oli persikkamoussea. Mutta sitten tuo päällinen. Tein suklaaganachen, joka onnistui tosi hyvin, mutta sitten levitysvaiheessa...puolet ganachesta oli päällä, kun naapuri ilmestyi ovelle (siis oli iltamyöhä ja olin yksin kotona lasten kanssa). No, siinä ovella meni aika ja tietty toisaalla kakun päällä alkoi jähmettyminen. Kun vihdoin pääsin takaisin sorvin ääreen oli jo liian myöhäistä. Tästä kuvasta jäljet ei näy, mutta voitte vaan kuvitella miltä näyttää kakun pinta, joka on ihan tavallisella nuolijalla silotettu (tai ainakin yritetty silottaa). Seuraavana päivänä matkasimme kakun kanssa ensin vanhemmilleni. Mun oli tarkoitus siellä koristella kakku. Suunnitelmat oli suuret, sillä en ollut koskaan aikaisemmin kokeillut pritsata suklaalla. Kuinkas vaikeeta se vois nyt olla?!? Niinpä. Kiirehän meille siinä tuli ennenkun ruoka oli ensin syöty, joten pursotuksetkin oli mitä sattuu. Mulla oli visio kristallinkirkkaana mielessä miltä tämä kakku näyttäis, mutta se ei ollut lähellekään sitä. Tiedänpähän ainakin seuraavalla kerralla... 

1591627.jpg